Fisketur med bror.

Tja tja

Vaknade av ett jäkla smattrande utanför, o tänkte damnit, jag som ville fiska idag.
Det verkligen ösregnade! hur som helst hade jag lovat att skjutsa sofi till jobbet.
Sagt och gjort! sen åkte jag hem för att titta om någon av mina fiskevänner var vakna på msn, men icke!
Sen dök bror min upp på onlinelistan, slängde en fråga ifall han ville följa med och fiska.
Fick till svar att han ville med!

Efter jag gjort mig iordning med både fiskesaker och kaffe, så åkte jag iväg för att plocka upp honom.
Resan började mot sikvik väl på plats började solen lysa starkt med sin närvaro.
Vi fiskade av vid lillbryggan utan något som helst resultat, vi gick vidare mot ”hotspoten” i vassen.
Resultat ifrån det var en bortkastad buster jerk, en av favoriterna hot-pike!

Jag gick vidare till storbryggan för att sätta mig på sittplatsen, hällde upp en kopp kaffe för att avnjuta den till att rigga på ny tafs.
Satt och klurade ut hur det var man knöt knuten som Tommy T lärde mig, men gammal och glömsk som man blivit så har man glömt bort den ”lätta” knuten, satt ungefär 10minuter och försökte få ihop hur det var, men bror min kom förbi och frågade om vi skulle ge oss iväg till ett nytt ställe.
Givetvis var jag med på det, från gäddfiske till abborrefiske blev det.
Vi begav oss till briggen gerda för att fiska lite abborre, tog det ultralätta och slängde på en jigg med grön skalle och grön kropp.
Några kast vid bryggan resulterade äntligen en fisk, en abborre på cirka 4hg.
Log åt bror och sa att det fanns fisk, fick bara tillbaks en ”jo jo” 😉
Släppte tillbaks fisken och fortsatte nöta, tog inte lång tid därefter innan andra abborren kom upp och en stund senare fick jag upp den tredje och sista fisken.

Bror var inte direkt nöjd och ville vidare, åkte vidare till alderholmen och parkerade där, gick längs ån till dalapalatset, stod och nötte en stund där men gav inte ens ett napp.
Vi gick under bron för att prova på andra sidan, där lyckades äntligen bror få på en skaplig abborre, troligtvis runt 5-6hg.
Som synd var så lossnade fisken strax innan han skulle dra upp den.

Riktigt fin dag om man ser på vilken start vädret började med, men synd att fisken lyste med sin frånvaro.

SKITFISKE på er!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...