Visst blev det fiske!

Lördagen:
Igår (Lördag) morse kontaktade jag Tommy och frågade om han hade något inplanerat på fiskefronten, men det visade sig att han inte hade det, även om det spöregnade så skrek det i fisketarmen, hade ju vilat från fisket hela veckan, abstinensen var hög.
Tommy kände själv att han hade ångest över att vara hemma.

Så vi beslöt oss för att fiska i testeboån, vi började med att mötas upp vid konsum triangeln för att köpa oss ett par dags fiskekort.
Sen åkte vi vidare till vävarn för att pröva lyckan där, men utan resultat och med tok för dåligt tålamod så åkte vi vidare till Gävle galvan och fiskade på insidan av mynningen, vi fortsatte skansbro rakan fiskade av hela rakan, utan några som helst respons på fisk.

Sen betade vi även av på tillbaka vägen, med samma resultat, inga fiskar…
Efter vi stått en stund på Gävle galvan igen, så kände jag att apptiten blev god för mig själv, och började tjata om att åka till max för att handla lite föda och jag ville inte ge upp efter dessa få timmars fiske, blev både mat för mig och tommy.
Efter magen blev mätt så kom jag på att vi kunde testa ett ställe som jag läst på fiskesnack om att dom brukar fiska vimma.
Men finns det vatten, så finns chansen att även gäddan hugger, eftersom det är samma vatten 🙂

Vi vandrade genom sumpmark och gummistövlarna var hemma, så blöt om fötterna blev både jag och tommy.
vandrade längs testeboån’s mitten (Om man tänker mellan gävle galvan och vävarn) mot skansbro hållet.
Svår fiskat och tok för smal å, med tanke på att den delade sig i 2 delar längre ner.
Spöregn, och 10liter vatten i skorna så gav vi inte upp för det, när vi väl kom ut på udden efter all traskande i sumpmarken, så kom vi underfund med att vi hade gått denna väg i onödan, även om det är kul att försöka hitta nya fiskeställen.
Vi vandrade tillbaks, för att komma till våran startposition, och började vandra mot vävarn hållet.
testebostigen hette den, kändes som mullstigen eller något liknande yttrade sig tommy.
Efter en tids vandring så fick vi åtminstone se och höra ett vak, greppade hårt i jerkspöna och slängde ut betena i hopp om att det skulle finnas fisk.
Efter vi nött en stund, så beslöt vi oss att gå vidare på jakten efter gäddan.
Vi gick vidare till bilarna, och båda var brutalt förstörda över att vi utsatt oss för detta väder och sumpmark etc.
Vi kunde inte ge upp nu! Vi åkte tillbaks till Gävle galvan, visserligen gjorde vi väl rätt i det!
Med tanke på att tommy äntligen fick drilla in en gädda, dock under 2kg, men han slapp bli fiskfi**a.
Efter han släppt tillbaks den så nötte vi på samma ställe ett tag till som resulterade 2 tappade från min sida, en av dem tappade verkade vara i en godkänd storlek, men så är det tyvärr alltid för min del, jag tappar ALLTID dom större.
Vi fiskade i cirka 7 timmar sammanlagt.

End of story!

Söndag:
Efter gårdagens förlust som fiskfi**a, så blev jag riktig taggad när Sofi frågade om vi skulle ut till båten efter hon slutat på jobbet.
Jag lämnade jerksetet hemma, vi körde endast på trolling, första gäddan klev snabbt upp i båten fångstman i detta fall en kvinna vid namn Sofi! tog upp en gädda på cirka 1.5-1.7kg.

Oftast när man får en bra start brukar de leda till ett skitfiskepass.
Men jag är rätt nöjd med dagen som resulterade 1 gädda till Sofi, 2 till mig samt tog jag även 3 abborrar.
Vädret var betydligt bättre idag än igår, tjock molnighet, lite duggregn i slutet, när vi väl kom in till stan så spöregnade det.

Nu är det väl snart dags att hälsa på john blund, efter arbetet ska vi ordna ytterligare 2 punkter på bröllopets ”todo-lista”.
Boka hotellsvit samt har vi ett avtalat möte med gustavsbro angående maten som vi ska bjuda på bröllopet.

Godnatt och SKITFISKE på er!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...