Trolling efter Gädda med Ludde!

Igår var jag och Ludde ute till sjöss för att prova lyckan i sjön, Strålande sol och blå himmel många plusgrader! riktiga vårkänslor!

Vi fiskade ut över första hotspoten vilket levererade en mindre gädda till Ludde, Nya Zalt-wobblern som Björn köpt strax innan vi åkte ut verkade lovande!

Vi fortsatte längre bort i långsjöns vatten, träffade även på en annan båt ute på sjön, vi stannar till trollningen och ställde oss på en grund för att kasta ut över djuphålet, Ludde lyckades få linan i spolen där man fäster linan, så efter han kastade gick linan av, tur i oturen då var det iaf en flytande variant, så det var enkelt att få tillbaks betet, samtidigt som han börjar knyta nytt, så får jag äntligen en större fisk på, visade sig vara en gädda på 6-6,5kg enligt lipgripen, tyckte inte gäddsäcken var värt att skita ner då det förmodligen inte var ett personbästa.

Efter release av fisken så började vi trolla igen.
Den andre båten tog preis vår plats och började slänga hej vilt, men vi hann inte se ifall dom hade någon lycka. Själv kan man sjön väldigt bra och vet oftast vart som större står, men det händer inte varje gång att man lyckas få dom att hugga, efter en stunds fiske blir det dubbelhugg, en gädda på cirka 2kg för Ludde och en fin abborre på mitt spö, uppskattar abborren till cirka ett halvt kilot, ganska precis där jag tog mitt personbästa förra året på abborre och den vägde 0,9kg.

Efter vi fiskat några timmar så började det kurra i magen, vi beslöt oss att åka vidare till sjön Fjärden för att stranda på Ön där Korsnäs har en stuga, vi hade givetvis glömt engångsgrillen, och vi visste att det fanns torr ved där borta.

Tog en liten stund innan vi lyckades få eld, medans brasan var tänd så provade Ludde några kast från stranden för att prova att lura några fiskar, dock utan framgång.

Som vanligt går tiden alldeles för snabbt när man är ute i båten och fiskar, så efter korvgrillningen så började vi fiska av vattnet hem, gick genom några heta spots utan några grövre fiskar landade, bara smått…

Ställningen blev iaf:

Tommy:
-Abborre: 4st (Största runt halvkilot)
-Gädda: 6st (Största runt 6-6,5kg)

Björn ”Ludde” Lundin:
-Gädda: 5st (Största runt 2kg)

Tack för att du läste och skitfiske!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...