Gott&Blandat | Sammanfattning av veckans fiske.

Mieko_predatorjigg
Sammanfattning hur veckans fiske sett ut, dåligt med uppdateringar på bloggen när man jobbat eftermiddag denna vecka!
I Söndags…
var det bestämt att vi skulle få barnvakt, med mig tog jag frun! Hon var sugen på att båtfiska, så jag föreslog trolling, då det är ett utav fruns favoritfiske, avkopplade men effektivtast på hösten dock. Med tanke på att temperaturen i vattnet nått till de grader som jag tycker är svårt att avgöra vart gäddan står eller inte står, så hade jag definitivt inga större förhoppningar om några fångster. Vi beslutade ändå att köra paravan trolling med Mieko Predator jiggar ifrån Miekofishing!
Efter cirka 2-3timmars fiske, så fick vi lov att avbryta för dagen på grund av att yngsta dottern var tvungen att besöka doktorn!

I Onsdags… Så lyckades jag med något som jag personligen trodde var helt omöjligt! Jag lyckades få med mig Pierre Westin in till stan för att fiska i betondjungeln!
Pierre har aldrig fiskat i Gavleån förrut, vi ankrade oss nere vid Gävlestrand för att fiska abborre i kanalen.
suomela-svartvit
(Testar dropshop med Jiglure JL3 på mitt Draugen D4 spö från FKP-gear tillsammans med Abu REVO SX10 rullen)
Jag tyckte det var på tiden att testa dropshot, var längesen sist. Att jag dessutom lyckades få fisk gjorde det hela ännu roligare!
Nå väl… Med tanke på mycket betesfisk och jagande abborrar, så beslöt jag mig för att premiärfiska med min Viblure i den nya heta färgen!

Eftersom abborren verkligen var på jakt, så tog det inte många kast innan första fisken sitter som även skulle visa sig bli dagens största!
abborre_fkp-gear_viblure_5hg
Abbore_fkp_viblure_5hg
Abborre på halvkilot, helt okej vikt med tanke på premiärfisken med det nya draget!
Fortsatte att nöta vidare med Viblure vilken gjorde att jag drog iväg med antal fiskar mot Pierre. Just när det är abborre blir det alltid tävling om vem som får flest och vem som får den största, varför det blivit så är nog från pimplingen. När vi fiskar gädda är det inte alls likadant. (Kan ju ha o göra med att Pierre skräller oftare när vi fiskar gädda)
andreas-holmstrom
Andreas Holmström kom även förbi och gjorde oss sällskap inne i ghettot, kul!
Klockan hade slagit 13:30, jag var tvungen att avbryta för dagen då jag skulle börja jobba kl.14. Men innan jag fick åka, så såg jag Pierres valpögon och hans tjat ekade i mina öron om att han ville ha min Viblure, schysst som jag är så fick han givetvis den av mig!

I Torsdags… var jag bara tvungen att bege mig till Gävlestrand igen och fiska före jobbet! På med en ny ofiskad viblure och några snabba fiskar blev det, ju mer klockan blev desto mer dog fisket ut, förmodligen var det på grund av sälen som gjorde oss sällskap, japp! Jag fiskade inte själv, jag mötte upp Henke och Nygren samt Freddan.
fred_chillar
(Freddan passar på att göra det han är bäst på, chillar!)

Idag… (Fredag) kröp det i kroppen strax efter lunch, jag var extremt sugen att åka o fiska, dock hittade jag ingen ledig kamrat att fiska med, så jag tog beslut om att jag skulle åka och fiska själv! Vilket i sig inte är helt fy skam, ganska skönt ibland, dock inte för ofta!
Jag gjorde ett besök efter heta tips från Rasmus till en båthamn i Gävle för att fortsätta min jakt efter mina drömborrar!
abborre_fkp-gear_viblure_410gr
Viblure visade vägen, då det var mycket aktivitet av jagande abborrar på ytan!
Ju senare klockan blev, ju mindre aktivitet blev det på ytan, så jag drog fram min favoritjigg (Jiglure JL2).
och började fiska av längs botten, det är inte speciellt djupt där jag fiskar, men abborren var väldigt hungriga av sig, många gånger satt dom redan på vid nerdalningen av jiggen mot botten! Riktigt kul var det!
Dagens största blev en borre som var rätt lång, men sopslut i buken! (Utlekt?)
abborre_fkp-gear_viblure_420gr
Det var en utan mina skabbigare abborrar jag hitills fått i år, trasig ryggfena och såg allmänt äcklig ut för sin art!

efter 19st landade abborrar samt lika många tillbakasläppta och säkert lika många tappade, så beslöt jag mig för att peka näsan hemmåt, efter en trevlig men ensamt fiskepass!

Hoppas ni haft överseénde med kvalitén på bilderna, då de flesta är tagna med min usla telefonkamera! Ska försöka låta bli att upprepa detta och det svider verkligen att göra ett inlägg med dåliga bilder!

På återseénde med nya äventyr!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...